The Global Language of Business

GS1 Denmark ændrer vilkår og priser pr. 01.01.2024. Læs mere her

OBS: Torsdag d. 25. april kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet internt arrangement.

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Produktstatus – Hvad betyder det for dit produkt?

Produkter oprettet i Trade Sync kan have følgende status; Ikke inspiceret, gentjek krævet, invalid og valid. 

Er mit produkt oprettet i Trade Sync?

Er du i tvivl om, hvorvidt et af dine produkter er oprettet i Trade Sync? Du kan altid søge på dine produkter med GITN eller stregkode. Kan du ikke se dit produkt betyder det at varen skal oprettes i Trade Sync. Du har mulighed for at bestille en produktoprettelse +kvalitetstjek eller du kan selv oprette produktet i Trade sync. Opretter du selv dine produkter i Trade Sync, vil det få status ’ikke inspiceret’.

Når ’Ikke inspiceret’

Status ’ikke inspiceret’ betyder at produktet endnu ikke har været kvalitetstjekket hos GS1Trade Exact. For at ændre denne status skal der bestilles tid til et produkt kvalitetstjek og produktet sendes ind til vores GS1Trade Exact afdeling. Her foretages et produkt kvalitetstjek, hvor data på dit produkt sammenholdes med data i GS1Trade Sync. Har GS1Trade Exact tilladelse til at overskrive data vil produktet efterfølgende få tildelt status valid.


Har GS1Trade Exact ikke tilladelse til at overskrive data, vil produktet få status invalid.

Når ’Gentjek krævet’

Har dit produkt status ’gentjek krævet’ skal der nyt kvalitetstjek til for at status igen bliver ’valid’. ’Gentjek krævet’ betyder at du førhen har haft dit produkt kvalitetstjekket, men har ændret data i GS1Trade Sync. Ændringer i krav for produkt data kan også udløse status ’gentjek krævet’.

 

Alt efter hvad der er blevet rettet, kræver det et nyt produkt kvalitetstjek eller labelkvalitetstjek 

  • Er der ændringer i dimensioner, vægt, nesting, crush mm. bestilles et produkt kvalitetstjek.
  • Skal der tjekkes op på informationer, som fremkommer af produktets label/indpakning bestilles et labelkvalitetstjek.

 

Foretages der ændringer flere gange på et allerede inspiceret produkt, vil det gå fra at have status ’gentjek krævet’ til ’ikke inspiceret’. For at ændre denne status skal der bestilles tid til et produkt kvalitetstjek og produktet sendes ind til vores GS1Trade Exact afdeling.

Når "Invalid"

Status invalid betyder at dit produkt er kvalitetstjekket af GS1Trade Exact, men du mangler at rette produktets data jævnfør den rapport der kan hentes i Trade Sync. Status ’invalid’ er et resultat af at GS1 ikke må overskrive data. Først efter der er foretaget rettelser i GS1Trade Sync vil produktet få valid status.  

Når ”Valid”

Status ’valid’ betyder at datamodtagere kan se at produktet er data kvalitetssikret af GS1Trade Exact. Din produkt data nu er klar til dine datamodtagere.

Læs vejledning her

arrow-right-circle
Download vejledning

Har du stadig brug for hjælp? Så tag fat i GS1 Denmarks support team. Vi står altid klar til at hjælpe.

Brug for hjælp?
+45 39 27 85 27
info@gs1.dk

Produktstatus – Hvad betyder det for dit produkt?

Indholdsfortegnelse

Nyeste vejledninger

|
6
 min
Vejledning til UDI og Basic UDI-DI
Overblik over hvordan du danner UDI og Basic UDI-DI.
This is some text inside of a div block.
|
3
 min
Brugervejledning til ændringer af varehierarkier i GS1Trade Sync
Læs om varehierarkier i forhold til valg af emballagetype og størrelser.
This is some text inside of a div block.
|
3
 min
Brugervejledning til emballagetyper i GS1Trade Sync
Få hjælp til at vælge emballagetype i GS1Trade Sync.
This is some text inside of a div block.