Hvis madspild var et land, ville kun Kina og USA udlede mere CO2. I Norge har supermarkedskæden Meny sparet 18 procent af udgifterne til madspild på fersk kød ved at bruge smarte stregkoder.
I daglig tale er der mange, som kender GTIN som en stregkode, men teknisk set er GTIN det nummer, som findes under selve stregkode-symbolet, og kan derfor også bruges til andre teknologier som fx 2D stregkoder og RFID tags.
GS1Trade Transact varetager digital modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til dine kunder, med andre ord er dette GS1's EDI system. Du bestemmer selv om den skal integreres i dit økonomisystem eller du vil tilgå den online.
Servicen gør det samtidig muligt at sende fakturaer gennem NemHandel, hvilket er et krav, når man handler med offentlige myndigheder. Desuden kan du sende fakturaer gennem Peppol til udenlandske, private og offentlige kunder.
EDI stå for Electronic Data Interchange.
Med GS1Trade Transact gør du hverdagen nemmere for dine kunder og bliver en mere attraktiv samarbejdspartner.
Dine kunder behøver ikke at bekymre sig om, hvordan de sender ordrer eller hvordan de modtager og behandler ordrebekræftelser og fakturaer fra dig. Det hele foregår nemlig automatisk, og dine kunder undgår mange manuelle processer.
Send fakturaer, ordrebekræftelser og følgesedler til dine kunder digitalt. En samlet dansk detailhandel stiller rent faktisk krav til elektroniske ordrer og fakturaer, og derfor kan du med fordel bruge GS1Trade Transact, når du handler med blandt andre: Salling Group, MATAS, Coop, Reitangruppen og Hørkram.
Med GS1Trade Transact kan du sende fakturaer gennem NemHandel og Peppol, når du handler med offentlige myndigheder i Danmark eller udlandet.
Disse ERP-systemer kan du integrere med GS1Trade Transact via vores plugins eller inhouse XML format.
Her kan du finde virksomheder, du kan udveksle elektroniske ordre/fakturaer med.
Du kan handle med dine kunder igennem NemHandel og PEPPOL.
Nedenfor kan du søge på specifikke virksomheder og filtrere inden for brancher.
Kontakt vores medlemsservice så hjælper vi dig hurtigt i gang.
Så kan du hurtigt komme i gang med GS1Trade Transact.
Når du opretter dig, betaler du for selve oprettelsen. Dertil kommer betaling for resten af det kalenderår, hvor du opretter dig.
Det beregnes som: Det årlige abonnement / 12 * det resterende antal måneder af året.
Oprettelse:
kr. 2.500,00 ex. moms.
Årligt abonnement:
kr. 3.000,00 ex. moms.
Det årlige abonnement på GS1Trade Transact inkluderer:
- Opstartshjælp (inkl. onlinekursus), alm. support og rådgivning om GS1Trade Transact
Tilslutning af nye partnere:
Pris for tilslutning af nye partnere kr. 1.000 ex. moms
(den første partner er inkluderet i oprettelse)
Dokument pris:
- Pris pr. dokument kr. 2.00 ex. moms. med mindre andet er angivet
- Pris på VANS dokument* kr. 2.00 ex. moms (skal lægges til dokument prisen og er kun ved udgående dokumenter)
Plugin til e-conomic koster kr. 3.000 ex. moms pr. år for eksisterende GS1Trade Transact brugere.
Plugin til Tracezilla koster kr. 4.800 ex. moms pr. år for eksisterende GS1Trade Transact brugere.
Plugin til Visma.net koster kr. 4.800 ex. moms pr. år for eksisterende GS1Trade Transact brugere.
kr. 10.000,00 ex. moms. pr. år.
- Pris per dokument 3,00 kr.
- Opstartshjælp (inkl. online kursus), alm. support og rådgivning om integration til jeres økonomisystem
Kontakt os for vejledning og pris
* VANS modtagere
• Dansk Cater
• Bauhaus
• Carl Ras
• DT Group/Stark
• Imerco
• INCO
• Jem & Fix
• Matas
• Plantorama
• Silvan
• Coop
Du kan selv indtaste al information online eller integrere løsningen med fuldautomatisk EDI til dit økonomisystem.
Herefter kan du sende fakturaer via NemHandel samt tilpasse fakturaer og elektroniske følgesedler til kunden inden leverancen.
Ja. GS1Trade Transact er en driftssikker og velafprøvet EDI-løsning, du hurtigt og nemt kan tage i brug.
Løsningen sikrer, at du sender netop de informationer, som den pågældende kunde ønsker, og sikrer at din faktura går igennem første gang.
Du vælger selv, om du vil indtaste data i GS1Trade Transact online eller integrere den til dit økonomi-/ERP-system. Ved at integrere til økonomisystemet, vil data automatisk blive overført uden at du behøver indtaste i GS1Trade Transact.
Kontakt vores partner BIZbrains på support@bizbrains.dk, hvis du er interesseret i en integrationsløsning.
Du kan let integrere GS1Trade Transact med dit økonomisystem med følgende plug-ins: Navision (NAV), C5, Uniconta og E-conomic.
Løsningen er tilgængelig via nettet og kan hurtigt tilgås her. Du får adgang til en onlineportal, som giver dig alle de nødvendige informationer.
Har du brug for at hjælp til at komme i gang med GS1Trade Transact eller spørgsmål til servicen, anbefaler vi at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.
Vi har åbent for henvendelse:
Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00