The Global Language of Business

GS1Trade Exact

Oprettelse og kvalitetssikring af produktstamdata

GS1Trade Exact er vores service, der sikrer kvaliteten af den stamdata, du deler med dine handelspartnere, og kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, du har angivet i GS1Trade Sync.

Når et produkt er kvalitetssikret, bliver det valideret med et ikon i GS1Trade Sync, så alle handelspartnere kan se at din produktstamdata er kontrolleret og valideret af GS1Trade Exact.

Vi tilbyder også at oprette produkterne for dig. Det eneste du så skal gøre er, at oprette en ordre og sende et kolli af produktet til os. Så opretter, publicerer og kvalitetssikrer vi alle produkterne i GS1Trade Sync.

GS1Trade Exact tilbyder tre produkter:

Exact Endeligt Produkt

Her kontrolleres de oprettede stamdata i forhold til det korrekte, endelige produkt. Dette skal sikre, at onlineforbrugere har de samme oplysninger til rådighed som forbrugeren, der kigger på produktet i butikken.

Ved bestilling af kvalitetstjek kræver det, at der er oprettet og publiceret stamdata på produktet i GS1Trade Sync, og at der indsendes fysiske produkter, som kan kontrolleres. Disse skal være de samme som en kunde ville modtage. Ønsker du bådebasisenhed og kolli kvalitetstjekket, skal du sørge for at sende et fyldt kolli til os.

Exact Labeltjek

Her kontrolleres opdateringer af labelinformationer. Det kunne eksempelvis være en opdatering af ingredienslister eller genberegning af næringsdeklaration. Ved labeltjek skal der ikke indsendes fysiske varer, men vedhæftes en opdateret label til ordren, der kontrolleres ud fra.

Labeltjek kan kun udføres på produkter der tidligere har været til kvalitetstjek af endeligtprodukt.

Exact Produktoprettelse - Den nemme løsning

Her opretter vi produktet fra start i GS1Trade Sync ud fra det fysiske produkt. Det inkluderer også kvalitetstjek af endeligt produkt, så der vil blive inkluderet grønt validstempel. Alle kravfelter i GS1Trade Sync udfyldes, samt supplerende informationer på produktet, som er relevante for Exact-tjek, fx opbevaringsinstruktioner, anprisninger (FSC mærkning, Svanemærket, Fuldkornsmærket...), dog er marketingstekster undtaget.

Ved produktoprettelse skal vi modtage et fysisk eksemplar af produktet, og der skal ved bestilling vedhæftes et oprettelsesskema medsupplerende oplysninger, som ikke fremgår af de fysiske produkter. Dette findes i bestillingsformularen.

Bliv klogere på GS1Trade Exact

I denne video kan du blive klogere på hvordan GS1Trade Exact kan hjælpe din virksomhed med at sikre kvaliteten af dine produkters stamdata, og dermed bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dets handelspartnere.

 

Hvad kan du bruge GS1Trade Exact til?

Er du dataleverandør?

Detailhandlen og foodservicebranchen oplever mange fejl i produktdata, både på logistiske informationer og labelinformationer. Derfor er der fra datamodtagerne krav om, at stamdata skal kvalitetssikres. Det er GS1Trade Exact sat i verden for at hjælpe med.

Dine produkter skal være oprettet i GS1Trade Sync for at vi kan kontrollere stamdata.

Vi har også mulighed for at tilrette din produktdata, dog tilretter vi ikke data for integrationsmedlemmer.

Er du datamodtager?

GS1Trade Exact sikrer, at produktstamdata i GS1Trade Sync stemmer overens med det fysiske produkt.

Vi opmåler produktet og sammenligner labelinformationer med de informationer, som leverandøren har angivet i GS1Trade Sync. Herefter tilrettes om nødvendigt.

GS1Trade Exact's kvalitetssikringsregler er baseret på GS1-standarder og regelsæt, bl.a. GDSN’s standarder for produktstamdata og regler vedtaget af GS1Trade Syncs arbejdsgruppe, som repræsenterer den danske detailhandel og foodservice.

Sørg derfor for at informere jeres leverandører om følgende:

- Medlemskab af GS1Trade Sync kræves

- Produkterne skal være oprettede i GS1Trade Sync

- Hvilke produkter I ønsker at leverandøren skal have kvalitetssikret i GS1Trade Exact

Kombinér vores services

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

GS1Trade Sync

GS1Trade Sync er en data pool for kvalitetssikret varestamdata, som dine handelspartnere kan tilgå.

GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af varestamdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.

Sådan kommer du i gang

Er du ikke medlem af GS1 Denmark?

Kontakt vores medlemsservice herunder, så hjælper vi dig hurtigt i gang.

+45 39 27 85 27
Er du medlem af GS1 Denmark?

Så kan du hurtigt komme i gang med GS1Trade Exact på 'Mit GS1'.

Gå til Mit GS1
arrow-right-circle

Prisoversigt

Type af service
Pris ekskl. moms
Kvalitetstjek pr. produkt
DKK 300,00
Tillæg ved uoverensstemmelse mellem indmeldte data og fysisk produkt.
DKK 150,00
Kvalitetstjek af dummy: Uanset om der er fejl eller ej.
DKK 150,00
Kvalitetstjek af label: Hvis dit produkt allerede har haft GS1Trade Exact-kvalitetsstemplet, men labelinformationerne er blevet tilrettet.
(100% rabat)
DKK 0,00
Produktoprettelsesservice: Vi opretter dit produkt i GS1Trade Sync og sørger for, at det har datakvalitetsstempel.
DKK 325,00

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er forskellen på produktoprettelse, kvalitetstjek og labeltjek?

Produktoprettelse: Vi sørger for at oprette dine produkter i GS1Trade Sync med kvalitetstjek af produktet.

Kvalitetstjek: Vi sørger for at dit fysiske produkt matcher den stamdata der findes i GS1Trade Sync og kvitterer med et kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.

Labeltjek: Vi kontrollerer opdateringer på labeldata, på allerede kvalitetstjekkede produkter.*


*kræver ikke indsendelse af fysiske produkter

Hvordan får jeg kvalitetstjekket et nyt produkt?

Når du skal lancere nye produkter, har dine handelspartnere behov for at kende udvalgte stamdata, inden produktet kommer i handlen. Kontakt derfor først din kunde for at høre om krav og deadlines.

Logistikinformationer som dimensioner og vægt sikrer korrekt håndtering på lagre, og planogrambilleder sikrer den bedst mulige præsentation i butikken.

Hvad sker der med mine produkter efter kvalitetstjekket?

Når du bestiller tid til GS1Trade Exact, vælger du selv, hvad vi skal gøre med dine produkter efter fuldendt datakvalitetstjek.

Returnere*: Vi sørger for at aftale returnering, men du betaler selv for fragten.

Destruere: Vi sørger for at destruere dine produkter. Køl & frostvarer bliver altid destrueret og kan ikke doneres/returneres.

Donere: Vi sørger for at videreformidle dine produkter til godgørende formål, eksempelvis Mødrehjælpen og Projekt Hjemløs.

*Ønsker du at få returneret produkterne, beholder vi dem ugen ud, plus to uger i fald vi skal bruge dem til opfølgende arbejde efterfølgende. Skulle du alligevel ønske at afhente varerne med det samme, er det naturligvis i orden efter aftale.

Tager I også produktbilleder?

Med vores service GS1Trade Image tager vi produktbilleder, planogramfotos og miljøbilleder.

GS1Trade Image er placeret på samme fysiske adresse som GS1Trade Exact, hvorfor det er nemt og bekvemt at lade os stå for billederne i samme ombæring. Læs mere her Indsæt link

Hvor lang er jeres behandlingstid?

Vi udfører kvalitetstjekket indenfor 10 hverdage efter modtagelse.

GS1 Stories

Vi sidder klar med rådgivning

Vil du høre mere om GS1Trade Exact eller har du spørgsmål til servicen anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: info@gs1.dk

Katrine Vaihøj
Data Quality Assistant
+45 39 16 90 10
Lene B. S. Christensen
Data Quality Assistant
+45 78 74 98 14
Susanne Eklander
Data Quality Assistant
+45 78 74 98 12