The Global Language of Business

OBS: Torsdag d. 25. april kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet internt arrangement.

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Grundet et internt arrangement er det desværre ikke muligt at indlevere fysiske varer hos GS1Trade Exact
onsdag den 7. september og torsdag den 8. september.

GS1Trade Exact

Oprettelse og kvalitetssikring af produktdata - det giver sikkerhed!

GS1Trade Exact er vores service, der sikrer kvaliteten af den produktdata, du deler med dine handelspartnere. Vi kontrollerer dit fysiske produkt op mod de data, du har angivet i GS1Trade Sync, eller opretter det i GS1Trade Sync, hvis det er det du ønsker.

Når et produkt er kvalitetssikret, er det valideret og har det grønne stempel i GS1Trade Sync, så alle handelspartnere kan se, at din produktdata er kvalitetstjekket.

Det eneste du skal gøre, er at oprette en ordre (det gør du herunder) og sende et kolli af produktet til os. Så opretter, publicerer og kvalitetssikrer vi i GS1Trade Sync.

Bestil GS1Trade Exact på Mit GS1

Den nemme løsning til at sikre korrekte stamdata

Se hvordan GS1Trade Exact kan hjælpe din virksomhed med at sikre kvaliteten af dine produkters stamdata og dermed bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dens handelspartnere.

 

Find den GS1Trade Exact løsning, der passer til dig

Exact Produktoprettelse og Produkt Kvalitetstjek

For dig, der vil have den nemme løsning, hvor vi står for det hele fra A-Z

Her opretter vi produktet fra start i GS1Trade Sync ud fra det fysiske produkt. Det inkluderer også Exact Produkt Kvalitetstjek, hvor der bliver inkluderet et grønt valid-stempel.

Alle kravfelter i GS1Trade Sync udfyldes, samt supplerende informationer på produktet, som er relevante for Exact Kvalitetstjek, eksempelvis opbevaringsinstruktioner, anprisninger (FSC-mærkning, Svanemærket, Fuldkornsmærket...), dog er marketingtekster undtaget.

Ved produktoprettelse skal vi modtage et fysisk eksemplar af produktet, og der skal ved bestilling vedhæftes et oprettelsesskema med supplerende oplysninger, som ikke fremgår af de fysiske produkter. Det finder du i formularen ved bestilling.

En produktoprettelse og kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.

Exact Produkt Kvalitetstjek

For dig, der allerede har oprettet produktet, men gerne vil have kvalitetssikret din data

Her kontrollerer vi de oprettede produktdata i GS1Trade Sync i forhold til det korrekte, endelige produkt.

Dette skal blandt andet sikre, at onlineforbrugere har de samme oplysninger til rådighed som forbrugeren, der kigger på produktet i butikken.

Ved bestilling af Exact Produkt Kvalitetstjek kræver det, at du:

  • har oprettet og publiceret data på produktet i GS1Trade Sync.
  • indsender de fysiske produkter, som kan kontrolleres. Disse skal være de samme, som en kunde ville modtage.

Ønsker du både basisenhed og kolli kvalitetstjekket, skal du sørge for at sende et fyldt kolli til os.
Et kvalitetstjek omfatter maksimalt én basisenhed + ét kolli.

Få 50% rabat på kvalitetstjek af foodservice-produkter her

Exact Label Kvalitetstjek

For dig, der vil have den nemme løsning, hvor vi står for det hele fra A-Z

Her kontrollerer vi opdateringer af de tilrettede labelinformationer. Det kunne eksempelvis være en opdatering af ingredienslister eller genberegning af næringsdeklaration.

Ved Exact Label Kvalitetstjek behøver du ikke at indsende fysiske varer. Der er muligt at vedhæfte den opdaterede label i en fil til ordren. Vores opgave ved et Exact Label Kvalitetstjek er at holde de indtastede data op mod den data, der fremgår fra enten den vedhæftede fil eller det tilsendte produkt.

Forud for bestilling af Exact Label Kvalitetstjek er det vigtigt, at du opdaterer det pågældende produkts data i GS1Trade Sync.

Indsendes et fysisk produkt, tilkommer der et håndterings-tillæg på 160 kr., undtagen hvis der samtidig bestilles produktbilleder via vores service, GS1Trade Image.

Exact Label Kvalitetstjek kan kun udføres på produkter, der tidligere har været til Exact Produkt Kvalitetstjek.

"
Jeg kan helt tydeligt mærke at det er afgørende for vores leverandører – og for os datamodtagere – at der er standarder, som er lette at tilgå. I dag udfylder du det samme til Coop og Dagrofa som til os og dermed sparer du tid som leverandør. Hverdagen er ganske enkelt blevet nemmere og mere transparent.
Samir
Samir

Hvad kan du bruge GS1Trade Exact til?

Er du dataleverandør?

Detailhandlen og foodservicebranchen oplever mange fejl i produktdata, både på logistiske informationer og labelinformationer. Derfor er der fra datamodtagerne krav om, at stamdata skal kvalitetssikres. Det er GS1Trade Exact sat i verden for at hjælpe med.

Dine produkter skal være oprettet i GS1Trade Sync for at vi kan kontrollere stamdata.

Vi har også mulighed for at tilrette din produktdata, dog tilretter vi ikke data for integrationsmedlemmer.

Er du datamodtager?

GS1Trade Exact sikrer, at produktstamdata i GS1Trade Sync stemmer overens med det fysiske produkt.

Vi opmåler produktet og sammenligner det fysiske produkt med de informationer, som leverandøren har angivet i GS1Trade Sync. Herefter tilrettes om nødvendigt.

GS1Trade Exact's kvalitetssikringsregler er baseret på GS1-standarder og regelsæt, bl.a. GDSN’s standarder for produktstamdata og regler vedtaget af GS1Trade Sync's arbejdsgruppe, som repræsenterer den danske detailhandel og foodservice.

Sørg derfor for at informere jeres leverandører om følgende:

- Medlemskab af GS1Trade Sync er nødvendigt

- Produkterne skal være oprettede i GS1Trade Sync

- Hvilke produkter I ønsker at leverandøren skal have kvalitetssikret i GS1Trade Exact

Kombinér vores services

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

GS1Trade Sync

GS1Trade Sync er en datapool til udveksling af produktdata, som dine handelspartnere kan tilgå.

GS1Trade Sync effektiviserer dataudvekslingen mellem handelspartnere, fordi data kun skal angives ét sted. Det øger kvaliteten af produktdata og skaber værdi for dig - og hele værdikæden.

Priser og abonnementer

Nedenfor finder du lister over priser for GS1 abonnementer og services.

GS1 medlemskab

For at være en del af GS1 Denmark og få adgang til alle vores standarder og services, kræver det et medlemskab.

Med et GS1 Denmark medlemskab får du samtidig ét stk. GLN/EAN.
Læs vores medlemsbetingelser her.

Prisoversigt

Medlemskab af GS1 Denmark, inkl. ét stk. GLN/EAN

500 DKK / ÅR

GS1ID Identifikationsnumre

Identifikationsnumre til GTIN-13 / GLN (EAN) / SSCC m.m.

Med vores GS1ID abonnement kan du danne det antal identifikationsnumre, du har behov for, uanset om det er til produkter, paller, lokationsnumre eller noget fjerde.

Alle identifikationsnumre genererer du ud fra dit såkaldte GS1 virksomhedspræfiks.

Identifikationsnumre

GS1ID 1

250 DKK / ÅR

GS1ID 10

1.100 DKK / ÅR

GS1ID 100

1.400 DKK / ÅR

GS1ID 1.000

1.700 DKK / ÅR

GS1ID 10.000

2.000 DKK / ÅR

GS1ID 100.000

2.300 DKK / ÅR

Identifikationsnumre til GTIN-13 Pris/Vægt

Dette GS1ID abonnement er til dig, der har brug for at generere identifikationsnumre, hvor produktets aktuelle vægt eller salgspris er angivet i selve stregkoden.

Alle identifikationsnumre genererer du ud fra dit såkaldte GS1 virksomhedspræfiks.

Identifikationsnumre

GS1ID GTIN-13 Pris

1.000 DKK / ÅR

GS1ID GTIN-13 Vægt

250 DKK / ÅR

first modal

Identifikationsnumre til GTIN-8

Dette GS1ID abonnement er til dig, som skal danne stregkoder, der kan anvendes på meget små produkter, hvor der ikke er plads til et GTIN-13 eller EAN-13 identifikationsnummer.

Alle identifikationsnumre genererer du ud fra dit såkaldte GS1 virksomhedspræfiks.

Identifikationsnumre

GS1ID GTIN-8

750 DKK / ÅR

3th. question mark

Identifikationsnumre til GTIN-12/UPC

Dette GS1ID abonnement er til dig med eksport til USA og Canada.

Alle identifikationsnumre genererer du ud fra dit såkaldte GS1 virksomhedspræfiks.

Identifikationsnumre

GS1ID GTIN-12/UPC

2.000 DKK / ÅR

4

GS1Trade Services

GS1Trade Sync

For at benytte GS1Trade Sync kræver det et årligt abonnement, samt et eller flere årlige forbrugsabonnementer.

Dit forbrug vil bliver opkrævet alt efter om du er Dataleverandør* eller Datamodtager.

Du kan læse om mere om betingelserne for brug af GS1Trade Sync her

*Hvis du ønsker at gøre brug af muligheden for at sende data til FDA (U.S. Food and Drug Administration) og GUDID (Global UDI Database), vil der blive tilføjet et ekstra årligt gebyr på 50.000 kr. ex. moms.

Abonnement

GS1Trade Sync abonnement

2.000 DKK / ÅR

Kræver GS1Trade Sync abonnement:

GS1Trade Sync Koncernaftale

3.000 DKK / ÅR

GS1Trade Sync Solution Provider*

5.000 DKK / ÅR

*Med dette tilvalg får du mulighed for at sende og modtage data på vegne af andre virksomheder, via din egen konto (GLN) i GS1Trade Sync. Dette betyder, at du via en kommunikationskanal kan sende og/eller modtage data på vegne af andre, og at du dermed undgår at skulle vedligeholde en kommunikationskanal pr. virksomhed, du assisterer.

Dette kan eks. være, hvis du assisterer andre virksomheder med at sende data fra deres interne applikationer (PIM/ERP etc.) til GS1Trade Sync, eller hvis du assisterer andre virksomheder med at vedligeholde deres hjemmeside/webshop med den data, de har registeret i GS1Trade Sync. Det forudsættes, at der gives skriftligt tilsagn fra de virksomheder, som du som Solution Provider skal kunne sende og/eller modtage data på vegne af.

Priser for dataleverandører

0 - 50 aktive GTINs

1.500 DKK / ÅR

51 - 100 aktive GTINs

2.750 DKK / ÅR

101 - 150 aktive GTINs

4.000 DKK / ÅR

151 - 200 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

201 - 300 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

301 - 400 aktive GTINs

9.000 DKK / ÅR

401 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 750 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

751 - 1.000 aktive GTINs

20.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

2.001 - 4.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

4.001 - 6.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

6.001 - 8.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

8.001 - 10.000 aktive GTINs

90.000 DKK / ÅR

10.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Priser for datamodtagere

0 - 100 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

101 - 200 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

201 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 1.000 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.500 aktive GTINs

25.000 DKK / ÅR

2.501 - 5.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

5.001 - 10.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

10.001 - 25.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

25.001 - 50.000 aktive GTINs

70.000 DKK / ÅR

50.001 - 100.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

100.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Offentlig forskning og analyse*

25.000 DKK / ÅR

*Adgang til denne mulighed kan kun gives til instanser, der er karakteriseret som offentlig virksomhed

Heading 1

sasadasd

GS1Trade Exact

For at benytte GS1Trade Exact kræver det et abonnement, hvorefter du vil blive afregnet afhængig af dit forbrug af servicen.

Abonnement

GS1Trade Exact abonnement

300 DKK / ÅR

Services

Produktoprettelse og kvalitetstjek

600,00 DKK

- Ekspreshåndtering

600,00 DKK

Produkt kvalitetstjek

325,00 DKK

- Ekspreshåndtering

325,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fil

160,00 DKK

- Ekspreshåndtering

160,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fysisk produkt

320,00 DKK

- Ekspreshåndtering

320,00 DKK

Tillæg ved fejl - (Produkt- og Label kvalitetstjek)

160,00 DKK

Heading 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore

GS1Trade Image

For at benytte GS1Trade Image kræver det et abonnement, hvorefter du vil blive afregnet afhængig af dit forbrug af servicen.

Abonnement

GS1Trade Image abonnement

300 DKK / ÅR

Services

Billedpakke Image Standardpakke

300,00 DKK

Ekspreshåndtering Image Standard (Std.)

300,00 DKK

Image Std. Plus

575,00 DKK

Image Std. Plus Ekspreshåndtering

575,00 DKK

Grafisk efterbehandling

160,00 DKK

Miljø Standard

1295,00 DKK

- Ekspreshåndtering

1295,00 DKK

Miljø Plus

Efter aftale

- Ekspreshåndtering

Ikke muligt

Packshot med styling

575.00 DKK

- Ekspreshåndtering

575.00 DKK

CGI - (første billede, frontshot)

755,00 DKK

CGI - (alle efterfølgende billeder)

475,00 DKK

- Ekspreshåndtering CGI

755,00 DKK

- Ekspreshåndtering efterfølgende CGI billede (pr. stk.)

475,00 DKK

Certificering

Certificering: Få mulighed for selv at kunne uploade godkendte billeder jf. GS1 standarden

8.000 DKK

Heading 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

GS1Trade Transact

For at benytte GS1Trade Transact skal du vælge, hvilken integrationsløsning, der fungerer bedst til dit økonomisystem. Begge dele afregnes via et abonnement. Derefter afregnes du afhængig af forbrug.

Abonnement

GS1Trade Transact oprettelse

2.500 DKK

GS1Trade Transact abonnement

3.000 DKK / ÅR

Pris pr. dokument

2,00 DKK

Tillægspris pr. VANS dokument

2,00 DKK

Tilslutning af nye partnere
- Den første partner er inkluderet i oprettelse

1.000 DKK

Plug-in til E-conomic

Plugin til e-conomic abonnement

3.000 DKK / ÅR

Plug-in til Tracezilla

Plugin til Tracezilla abonnement

4.800 DKK / ÅR

Plug-in til Visma.net

Plugin til Visma.net abonnement

4.800 DKK / ÅR

Heading 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Kom i gang med GS1Trade Exact

For at komme i gang med GS1Trade Exact skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.

Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.

Bliv medlem
arrow-right-circle
Bestil på Mit GS1
arrow-right-circle

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er forskellen på produktoprettelse, produkt kvalitetstjek og label kvaltitestjek?

Produktoprettelse: Vi sørger for at oprette dine produkter i GS1Trade Sync efterfuldt af Produkt kvalitetstjek og kvitterer med et grønt kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.

Produkt kvalitetstjek: Vi sørger for at dit fysiske produkt matcher den stamdata der findes i GS1Trade Sync og kvitterer med et grønt kvalitetsstempel i GS1Trade Sync.

Label kvalitetstjek: Vi kontrollerer opdateringer på labeldata på allerede kvalitetstjekkede produkter.*


*kræver ikke indsendelse af fysiske produkter

Hvordan får jeg kvalitetstjekket et nyt produkt?

Når du skal lancere nye produkter, har dine handelspartnere behov for at kende udvalgte stamdata, inden produktet kommer i handlen. Kontakt derfor først din kunde for at høre om krav og deadlines.

Logistikinformationer som dimensioner og vægt sikrer korrekt håndtering på lagre, og planogrambilleder sikrer den bedst mulige præsentation i butikken.

Hvad sker der med mine produkter efter kvalitetstjekket?

Når du bestiller tid til GS1Trade Exact, vælger du selv, hvad vi skal gøre med dine produkter efter fuldendt datakvalitetstjek.

Returnere*: Vi sørger for at aftale returnering, men du betaler selv for fragten.

Destruere: Vi sørger for at destruere dine produkter. Køl & frostvarer bliver altid destrueret og kan ikke doneres/returneres.

Donere: Vi sørger for at videreformidle dine produkter til godgørende formål.

*Ønsker du at få returneret produkterne, beholder vi dem ugen ud, plus to uger i fald vi skal bruge dem til opfølgende arbejde efterfølgende. Skulle du alligevel ønske at afhente varerne med det samme, er det naturligvis i orden efter aftale.

Tager I også produktbilleder?

Med vores service GS1Trade Image tager vi produktbilleder, planogramfotos og miljøbilleder.

GS1Trade Image er placeret på samme fysiske adresse som GS1Trade Exact, hvorfor det er nemt og bekvemt at lade os stå for billederne i samme ombæring.

Hvor lang er jeres behandlingstid?

Vi udfører oprettelser og kvalitetstjekket indenfor 10 hverdage efter modtagelse.

Ekspres håndtering er på max. 5 hverdage modsat normalt 10 hverdage. Ekspres bestilling kommer først i køen, så de håndteres altid som de første bestillinger lige så snart produkt/vare er modtaget hos GS1Trade Exact & Image i Ballerup. Ekspres håndtering koster 100 % oveni for den valgte service.

GS1 Stories - Sådan bruger andre GS1Trade Exact

Vi sidder klar med rådgivning

Vil du høre mere om GS1Trade Exact eller har du spørgsmål til servicen anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: gs1tradeexact@gs1.dk

Eline Ljunggreen
Data Quality Assistant
+45 39 27 85 27
Jacob Houd Holst Christensen
Data Quality Manager
+45 39 16 90 26
Lene B. S. Christensen
Data Quality Assistant
+45 39 27 85 27
Mikkel Fiskers
Data Quality Assistant
+45 39 27 85 27
Sindri Snær Stefánsson
Data Quality Assistant
+45 39 27 85 27
Susanne Eklander
Data Quality Assistant
+45 39 27 85 27