The Global Language of Business

GS1Trade Sync

Hold styr på produktstamdata

GS1Trade Sync er et system til udveksling af produktstamdata og billeder, hvor data er samlet ét sted, så det er tilgængeligt, når dine handelspartnere har brug for det.

Systemet er opbygget af valideringsregler og datamodeller, der sikrer, at lovpligtige og relevante data altid er angivet for det enkelte produkt. 

Bliv klogere på GS1Trade Sync

I denne video kan du blive klogere på hvordan GS1Trade Sync kan bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dets handelspartnere.

 

Hvad kan du bruge GS1Trade Sync til?

Når du opretter dine produkter i GS1Trade Sync, kan du dele produktstamdata med alle dine handelspartnere på én gang. Det sparer dig tid, øger effektiviteten og højner datakvaliteten. Der er over 60.000 fødevarer registreret i GS1Trade Sync.

Detailhandlen og Foodservice

Som dataleverandør skal du kun lave vareindmeldelser og rettelser ét sted. På samme måde skal du som datamodtager også kun hente dine produktstamdata ét sted.  

Hvis du har behov for at sende data på tværs af landegrænser, er GS1Trade Sync også svaret. GS1Trade Sync er en del af det globale GDSN-netværk, som gør muligt at sende data til blandt andet USA, Frankrig, Tyskland, England, Portugal, Finland, Sverige, Spanien, Holland og Belgien. Kæder som f.eks. Walmart, Rewe, Carrefour, Amazon, El Corte Inglés, ICA og Albert Heijn benytter netop dette til dataudveksling.

Hvis du skal sende data til udlandet, så klik på GDSN ikonet nedenfor.

Healthcare

Ved salg af produkter som lægemidler og medicinsk udstyr kan du opleve, at dem du leverer produkter til gerne vil havde produkt stamdata tilsendt elektronisk. Det betyder at du kan skulle sende et sæt data til en region, et andet til en kommune og et tredje til en styrelse. Du kan i GS1Trade Sync registrerer produkt stamdata og få disse informationer sendt til alle relevante samarbejdspartnere samtidig.

Ved salg af medicinsk udstyr til USA, skal leveres produkt stamdata til databasen GUDID. Der skal leveres oplysninger som f.eks. produktets UDI-DI, antal, produkt beskrivelse, om produktet har et serienummer etc. Dette er informationer som kan registres som produkt stamdata i Trade Sync og kan sendes elektronisk via. Trade Sync.

Ved salg af medicinsk udstyr til EU, skal leveres produkt stamdata til databasen EUDAMED. På sigt vil dette også være en proces der understøttes af GS1 Trade Sync.

Styrelser, regioner og kommuner

Også den offentlige sektor bruger dine GS1Trade Sync data. Ernæringsdata for fødevarer bliver anvendt i kommuner og regioner til at sammensætte den helt rette kost til sårbare borgere, der skal have en hel bestemt mængde energi i maden. Det sker via kosternæringsprogrammer, der arbejder med GS1Trade Sync data.

Regionernes fælles strategi for forsyningslogistik har ligeledes planer om implementering af GDSN gennem GS1Trade Sync for bl.a. at sikre dataoplysninger om pakkestørrelse, som giver regionerne mulighed for at dimensionere på en mere optimal måde både på lagre, centrale depoter og afdelingsdepoter.

Region Midtjylland har i dag fokus på at få flere data om implantater ind i deres processer med GDSN, en plan som følges tæt af øvrige regioner i Danmark.

Kombinér vores services

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres stamdata. Alle fysiske produkt bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.

Kvalitetssikret data for hele forsyningskæden.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

Sådan kommer du i gang

Din abonnementspris afhænger af din virksomheds omsætning.Nedenfor hjælper vores prisberegner dig frem til hvilken pris du skal betale for GS1Trade Sync.

Har du spørgsmål kan du kontakte vores rådgivere nederst på siden.

Er du i tvivl om din virksomhed allerede er medlem GS1 Denmark og har en profil på Mit GS1? Find ud af det ved at indtaste jeres virksomheds CVR nedenfor.

DK
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Beregn din GS1Trade Sync pris

Angiv din virksomheds årlige omsætning.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Oprettelse:

DKK

0,00

Pris for første abonnementsperiode:

9 mdr.

abonnement: DKK

0,00

*

DATE

Samlet pris inkl. moms:

DKK

amount

Gå til bestilling

Dette produkt kan på nuværende tidspunkt ikke købes igennem Mit GS1, bestil manuelt her https://shop.gs1.dk/bestil-manuelt

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan opretter jeg mine produkter

Fire gange årligt opdateres GDSN, som er den standard GS1Trade Sync-platformen er baseret på.

På siden om teknisk dokumentation kan du finde den senest opdaterede danske dokumentation, som dækker over de felter vi primært benytter på det danske marked.

Hvem modtager min produktdata?

Den samlede danske detailhandel og foodservicesektoren stiller krav om, at produktstamdata skal udveksles via GS1Trade Sync. Herunder ses de største danske datamodtagere.

Hvordan opretter jeg produkter i GS1Trade Sync?

Vi hjælper dig, uanset om du er nybegynder eller har brug for hjælp til mere avancerede funktioner. Dit medlemskab giver dig nemlig automatisk adgang til gratis online-undervisning med vores konsulenter, som er specialister i GS1Trade Sync. Samtidig tilbyder vi dig også månedlige servicemeddelelser om nye funktioner og nemme måder at gå til databasen på.

Læs mere her.

Kan jeg bruge GS1Trade Sync i kombination med andre services? 

Ja. Faktisk så kræver flere af vores services, at du har oprettet dine produkter i GS1Trade Sync.

Har du det, kan du med fordel også benytte dig af GS1Trade Exact (kvalitetsikring af produktstamdata) og GS1Trade Image (produktbilleder). På den måde får du mest ud af dit medlemskab.

GS1 Stories

Vi sidder klar med rådgivning

Har du endnu ikke adgang til GS1Trade Sync eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: info@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
+45 39 16 90 17
Nikolaj Brink Laursen
Member Relations Manager
+45 39 16 90 23