The Global Language of Business

GS1 Denmark ændrer vilkår og priser pr. 01.01.2024. Læs mere her

GS1Trade Sync

Hold styr på produktstamdata

GS1Trade Sync er et system til udveksling af produktstamdata og billeder, hvor data er samlet ét sted, så det er tilgængeligt, når dine handelspartnere har brug for det.

Systemet er opbygget af valideringsregler og datamodeller, der sikrer, at lovpligtige og relevante data altid er angivet for det enkelte produkt. 

GS1Trade Sync er en del af *GDSN netværket

OBS! GS1 Denmark indfører nye priser og medlemsbetingelser, som bliver gældende fra 1. januar 2024. For nogle medlemmer betyder det, at abonnementer og services bliver billigere; for andre bliver det lidt dyrere.

Du kan læse mere om ændringerne her.

Bliv klogere på GS1Trade Sync

I denne video kan du blive klogere på hvordan GS1Trade Sync kan bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dets handelspartnere.

 

Overblik over hvordan GS1 GDSN fungerer

Nedenfor kan du se hvordan data synkroniseres imellem købere og sælgere vha. GS1 GDSN og GS1 Global Registry.

1. Loading of company data
2. Registering of company data

3. Subscription to seller's data pool
4. Publishing of company data

5. Confirmation receipt of company data

Hvad kan du bruge GS1Trade Sync til?

Når du opretter dine produkter i GS1Trade Sync, kan du dele produktstamdata med alle dine handelspartnere på én gang. Det sparer dig tid, øger effektiviteten og højner datakvaliteten. Der er over 60.000 fødevarer registreret i GS1Trade Sync. Du kan også dele eller modtage produktstamdata for GS1Trade Sync, så længe det blot er via GDSN netværket.

Detailhandlen og Foodservice

Som dataleverandør skal du kun lave vareindmeldelser og rettelser ét sted. På samme måde skal du som datamodtager også kun hente dine produktstamdata ét sted.  

*Hvis du har behov for at sende data på tværs af landegrænser, er GS1Trade Sync også svaret. GS1Trade Sync er en del af det globale GDSN-netværk, som gør muligt at sende data til blandt andet USA, Frankrig, Tyskland, England, Portugal, Finland, Sverige, Spanien, Holland og Belgien. Kæder som f.eks. Walmart, Rewe, Carrefour, Amazon, El Corte Inglés, ICA og Albert Heijn benytter netop dette til dataudveksling.

Hvis du skal sende data til udlandet, så klik på GDSN ikonet nedenfor.

Healthcare

Ved salg af produkter som lægemidler og medicinsk udstyr kan du opleve, at dem du leverer produkter til gerne vil havde produkt-stamdata tilsendt elektronisk. Det betyder, at du skal skulle sende et sæt data til en region, et andet til en kommune og et tredje til en styrelse. Du kan i GS1Trade Sync registrere produkt-stamdata og få disse informationer sendt til alle relevante samarbejdspartnere samtidig.

Ved salg af medicinsk udstyr til USA skal du levere produkt-stamdata til databasen GUDID. Der skal du afgive oplysninger som f.eks. produktets UDI-DI, antal, produktbeskrivelse, serienummer etc. Dette er informationer du kan registre som produkt-stamdata og sende elektronisk via GS1Trade Sync.

Ved salg af medicinsk udstyr til EU skal du levere produkt-stamdata til databasen EUDAMED. På sigt vil dette også være en proces, som GS1Trade Sync vil understøtte.

Styrelser, regioner og kommuner

Også den offentlige sektor bruger dine GS1Trade Sync data. Ernæringsdata for fødevarer bliver anvendt i kommuner og regioner til at sammensætte den helt rette kost til sårbare borgere, der skal have en hel bestemt mængde energi i maden. Det sker via kost-ernæringsprogrammer, der arbejder med GS1Trade Sync data.

Regionernes fælles strategi for forsyningslogistik har ligeledes planer om implementering af GDSN gennem GS1Trade Sync for bl.a. at sikre dataoplysninger om pakkestørrelse, som giver regionerne mulighed for at dimensionere på en mere optimal måde både på lagre, centrale depoter og afdelingsdepoter.

Region Midtjylland har i dag fokus på at få flere data om implantater ind i deres processer med GDSN, hvilket de øvrige regioner i Danmark følger tæt.

When product information is accessible and accurate, your business wins.

The GS1 Global Data Synchronisation Network (GS1 GDSN®) is the world’s largest product data network. GS1 GDSN makes it possible for any company, in any market, to share high-quality product information seamlessly. Because companies of all sizes need the same thing—timely and reliable product information—to ultimately benefit consumers and patients.

Download information om GS1 GDSN her (Engelsk)

GS1Trade Sync Datamodtagere

Er du nysgerrig på, hvilke virksomheder du kan sende data til i GS1Trade Sync? Klik herunder for at gå til en oversigt og læs mere
om de forskellige datamodtagere.

Læs mere her
arrow-right-circle

Kombinér vores services

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres produktdata. Alle fysiske produkter bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.

Kvalitetssikret data for hele forsyningskæden.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

Prisoversigt

For både dataleverandører og datamodtagere er det virksomhedens totale, årlige omsætning pr CVR (ex. moms og afgifter), der danner basis for tilslutning og årsabonnement for anvendelse af GS1Trade Sync.
Når du opretter dig, betaler du for selve oprettelsen. Dertil kommer betaling for resten af det kalenderår, hvor du opretter dig. Det beregnes som: Det årlige abonnement / 12 * det resterende antal måneder af året.​

Alle nedenstående priser forudsætter et GLN-abonnement.  

Hvis du ønsker at gøre brug af muligheden for at sende data til FDA (U.S. Food and Drug Administration) og GUDID (Global UDI Database), vil der blive tilføjet et ekstra årligt gebyr på 50.000 kr. ex. moms.


Årlig omsætning i mio kr. ​(ex. moms)
Årsabonnement (kr. ​ex. moms)  
Oprettelse (kr. ex. moms)  
Fra 0 til og med 5
1.250,00 DKK
1.250,00 DKK
Over 5 til og med 10
2.500,00 DKK
2.500,00 DKK
Over 10 til og med 15
3.750,00 DKK
3.750,00 DKK
Over 15 til og med 20
5.000​,00 DKK
5.000​,00 DKK
Over 20 til og med 50
10.000,00 DKK
10.000,00 DKK
Over 50 til og med 100
15.000,00 DKK
15.000,00 DKK
Over 100 til og med 150
20.000,00 DKK
20.000,00 DKK
Over 150 til og med 200
25.000,00 DKK
25.000,00 DKK
Over 200 til og med 250
31.000,00 DKK
31.000,00 DKK
Over 250 til og med 300
37.000,00 DKK
37.000,00 DKK
Over 300 til og med 400
44.000,00 DKK
44.000,00 DKK
Over 400 til og med 500
51.000,00 DKK
51.000,00 DKK
Over 500 til og med 1.000
60.000,00 DKK
60.000,00 DKK
Over 1.000 til og med 5.000
80.000,00 DKK
80.000,00 DKK
Over 5.000​
100.000,00 DKK
100.000,00 DKK

Sådan kommer du i gang

Din abonnementspris afhænger af din virksomheds omsætning.

Nedenfor hjælper vores prisberegner dig frem til hvilken pris du skal betale for GS1Trade Sync.

Har du spørgsmål kan du kontakte vores rådgivere nederst på siden.

Er du i tvivl om din virksomhed allerede er medlem GS1 Denmark og har en profil på Mit GS1? Find ud af det ved at indtaste jeres virksomheds CVR nedenfor.

DK
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Beregn din GS1Trade Sync pris

Angiv din virksomheds årlige omsætning.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Oprettelse:

DKK

0,00

Pris for første abonnementsperiode:

9 mdr.

abonnement:

DKK

0,00

*

DATE

Samlet pris inkl. moms:

DKK

amount

Gå til bestilling

Dette produkt kan på nuværende tidspunkt ikke købes igennem Mit GS1, bestil manuelt her https://shop.gs1.dk/bestil-manuelt

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan hænger GS1Trade Sync sammen med GDSN?

Fire gange årligt opdateres GDSN, som er den standard GS1Trade Sync-platformen er baseret på.

På siden om teknisk dokumentation kan du finde den senest opdaterede danske dokumentation, som dækker over de felter vi primært benytter på det danske marked.

Hvem modtager min produktdata?

Du kan levere data til en række virksomheder i detailhandelen og foodservicesektoren via GDSN.

Hvordan opretter jeg produkter i GS1Trade Sync?

Vi hjælper dig, uanset om du er nybegynder eller har brug for hjælp til mere avancerede funktioner. Dit medlemskab giver dig nemlig automatisk adgang til gratis online-undervisning med vores konsulenter, som er specialister i GS1Trade Sync. Samtidig tilbyder vi dig også månedlige servicemeddelelser om nye funktioner og nemme måder at gå til databasen på.

Læs mere her.

Kan jeg bruge GS1Trade Sync i kombination med andre services? 

Ja. Faktisk så kræver flere af vores services, at du har oprettet dine produkter i GS1Trade Sync.

Har du det, kan du med fordel også benytte dig af GS1Trade Exact (kvalitetsikring af produktstamdata) og GS1Trade Image (produktbilleder). På den måde får du mest ud af dit medlemskab.

GS1 Stories - Sådan bruger andre GS1Trade Sync

Vi sidder klar med rådgivning

Har du endnu ikke adgang til GS1Trade Sync eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: gs1tradesync@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
+45 39 16 90 17
Nikolaj Brink Laursen
Member Relations Manager
+45 39 16 90 23