The Global Language of Business

Vores hjemmeside har fået nyt udseende, som vi har glædet os til at vise frem. Har du spørgsmål, så kontakt os på tmo@gs1.dk

GS1Trade Sync

Hold styr på produktstamdata

GS1Trade Sync er et system til udveksling af produktstamdata og billeder, hvor data er samlet ét sted, så det er tilgængeligt, når dine handelspartnere har brug for det.

Systemet er opbygget af valideringsregler og datamodeller, der sikrer, at lovpligtige og relevante data altid er angivet for det enkelte produkt. 

Bliv klogere på GS1Trade Sync

I denne video kan du blive klogere på hvordan GS1Trade Sync kan bidrage positivt til ensartet information mellem din virksomhed og dets handelspartnere.

 

Hvad kan du bruge GS1Trade Sync til?

Når du opretter dine produkter i GS1Trade Sync, kan du dele produktstamdata med alle dine handelspartnere på én gang. Det sparer dig tid, øger effektiviteten og højner datakvaliteten. 

Detailhandlen og Foodservice

Som dataleverandør skal du kun lave vareindmeldelser og rettelser ét sted. På samme måde skal du som datamodtager også kun hente dine produktstamdata ét sted.  

Hvis du har behov for at sende data på tværs af landegrænser, er GS1Trade Sync også svaret. GS1Trade Sync er en del af det globale GDSN-netværk, som gør muligt at sende data til blandt andet USA, Frankrig, Tyskland, England, Portugal, Finland, Sverige, Spanien, Holland og Belgien. Kæder som f.eks. Walmart, Rewe, Carrefour, Amazon, El Corte Inglés, ICA og Albert Heijn benytter netop dette til dataudveksling.

Hvis du skal sende data til udlandet, så klik her og få mere information.

Healthcare

Ved salg af produkter som lægemidler og medicinsk udstyr kan du opleve, at dem du leverer produkter til gerne vil havde produkt stamdata tilsendt elektronisk. Det betyder at du kan skulle sende et sæt data til en region, et andet til en kommune og et tredje til en styrelse. Du kan i GS1Trade Sync registrerer produkt stamdata og få disse informationer sendt til alle relevante samarbejdspartnere samtidig.

Ved salg af medicinsk udstyr til USA, skal leveres produkt stamdata til databasen GUDID. Der skal leveres oplysninger som f.eks. produktets UDI-DI, antal, produkt beskrivelse, om produktet har et serienummer etc. Dette er informationer som kan registres som produkt stamdata i Trade Sync og kan sendes elektronisk via. Trade Sync.

Ved salg af medicinsk udstyr til EU, skal leveres produkt stamdata til databasen EUDAMED. På sigt vil dette også være en proces der understøttes af GS1 Trade Sync.

Styrelser, regioner og kommuner

Også den offentlige sektor bruger dine GS1Trade Sync data. Ernæringsdata for fødevarer bliver anvendt i kommuner og regioner til at sammensætte den helt rette kost til sårbare borgere, der skal have en hel bestemt mængde energi i maden. Det sker via kosternæringsprogrammer, der arbejder med GS1Trade Sync data.

Regionernes fælles strategi for forsyningslogistik har ligeledes planer om implementering af GDSN gennem GS1Trade Sync for bl.a. at sikre dataoplysninger om pakkestørrelse, som giver regionerne mulighed for at dimensionere på en mere optimal måde både på lagre, centrale depoter og afdelingsdepoter.

Region Midtjylland har i dag fokus på at få flere data om implantater ind i deres processer med GDSN, en plan som følges tæt af øvrige regioner i Danmark.

Kombinér vores services

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres stamdata. Alle fysiske produkt bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.

Kvalitetssikret data for hele forsyningskæden.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

Sådan kommer du i gang

Er du ikke medlem af GS1 Denmark?

Kontakt vores medlemsservice herunder, så hjælper vi dig hurtigt i gang.

45 39 27 85 27
Info@gs1.dk
Er du medlem af GS1 Denmark?

Så kan du hurtigt komme i gang med GS1Trade Sync på 'Mit GS1'.

Gå til Mit GS1
arrow-right-circle

Prisoversigt

Årlig omsætning i mio DKK (ex. moms)
Årsabonnement (kr. ​ex. moms)
Oprettelse (kr. ex. moms)
Fra 0 til og med 5
DKK 1.250,00
DKK 1.250,00
Over 5 til og med 10
DKK 2.500,00
DKK 2.500,00
Over 10 til og med 15
DKK 3.750,00
DKK 3.750,00
Over 15 til og med 20
DKK 5.000​,00
DKK 5.000​,00
Over 20 til og med 50
DKK 10.000,00
DKK 10.000,00
​Over 50 til og med 100
DKK 15.000,00
DKK 15.000,00
Over 100 til og med 150
DKK 20.000,00
DKK 20.000,00
Over 150 til og med 200
DKK 25.000,00
DKK 25.000,00
Over 200 til og med 250
DKK 31.000,00
DKK 31.000,00
Over 250 til og med 300
DKK 37.000,00
DKK 37.000,00
Over 300 til og med 400
DKK 44.000,00
DKK 44.000,00
Over 400 til og med 500
DKK 51.000,00
DKK 51.000,00
​Over 500 til og med 1.000
DKK 60.000,00
DKK 60.000,00
Over 1.000 til og med 5.000
DKK 80.000,00
DKK 80.000,00
Over 5.000​
DKK 100.000,00
DKK 100.000,00

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan opretter jeg mine produkter

Fire gange årligt opdateres GDSN, som er den standard GS1Trade Sync-platformen er baseret på.

På siden om teknisk dokumentation kan du finde den senest opdaterede danske dokumentation, som dækker over de felter vi primært benytter på det danske marked.

Hvem modtager min produktdata?

Den samlede danske detailhandel og foodservicesektoren stiller krav om, at produktstamdata skal udveksles via GS1Trade Sync. Herunder ses de største danske datamodtagere.

Hvordan opretter jeg produkter i GS1Trade Sync?

Vi hjælper dig, uanset om du er nybegynder eller har brug for hjælp til mere avancerede funktioner. Dit medlemskab giver dig nemlig automatisk adgang til gratis online-undervisning med vores Training Manager, som er specialist i GS1Trade Sync. Samtidig tilbyder vi dig også månedlige servicemeddelelser om nye funktioner og nemme måder at gå til databasen på.

Læs mere her.

Kan jeg bruge GS1Trade Sync i kombination med andre services? 

Ja. Faktisk så kræver flere af vores services, at du som udgangspunkter har oprettet dine produkter i GS1Trade Sync.

Har du det, kan du med fordel også benytte dig af GS1Trade Exact og GS1Trade Image, for at spare tid og penge på kvalitetsikring af produktstamdata og produktbilleder. På den måde får du mest ud af dit medlemskab.

GS1 Stories

Vi sidder klar med rådgivning

Har du endnu ikke adgang til GS1Trade Sync eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27
info@gs1.dk

Eva Pugesgaard
Sales and Member Relations Consultant
+45 33 60 37 75
epu@gs1.dk
Morten Buch
COO / Head of Retail
+45 39 16 90 17
mbu@gs1.dk