The Global Language of Business

GS1 Denmark ændrer vilkår og priser pr. 01.01.2024. Læs mere her

Nysgerrig på de nye priser og medlemsbetingelser pr. 1. januar 2024? Læs mere her

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

GS1Trade Sync

Hold styr på dine produktdata og -billeder ét sted

GS1Trade Sync er et system til udveksling af produktdata og -billeder, hvor data er samlet ét sted, så det er tilgængeligt, når dine handelspartnere har brug for det.

Systemet er opbygget af valideringsregler og datamodeller, der sikrer, at lovpligtige og relevante data altid er angivet for det enkelte produkt.

GS1Trade Sync er en del af GDSN-netværket, der er verdens største produktdatanetværk.

Log på GS1Trade Sync

Gør det nemt at sende korrekt produktdata

I denne video kan du blive klogere på, hvordan GS1Trade Sync nemt og bekvemt kan bidrage til ensartet information mellem dig og dine kunder - i Danmark og resten af verden.

 

Sådan fungerer GS1 GDSN

I verdens største produktdatanetværk, GS1 Global Data Synchronisation Network (GS1 GDSN®) kan virksomheder, uanset marked, gnidningsfrit dele produktinformation af høj kvalitet.

Når du benytter GS1Trade Sync, bliver du en del af et datadelingsfælleskab med ca. 60.000 virksomheder på globalt plan.

Nedenfor kan du se, hvordan data synkroniseres mellem købere og sælgere vha. GS1 GDSN og GS1 Global Registry.

1. Loading of company data
2. Registering of company data

3. Subscription to seller's data pool
4. Publishing of company data

5. Confirmation receipt of company data

Hvem kan bruge GS1Trade Sync og til hvad?

Når du opretter og vedligeholder dine produkter i GS1Trade Sync, kan du dele produktdata med alle dine handelspartnere på én gang. Det sparer dig tid, øger effektiviteten og højner datakvaliteten.

Der er over 200.000 produkter registreret i GS1Trade Sync. Du kan også dele eller modtage produktdata for GS1Trade Sync, så længe det blot er via GDSN-netværket.

Detailhandlen og Foodservice

Som dataleverandør skal du kun lave vareindmeldelser og rettelser ét sted. På samme måde skal du som datamodtager også kun hente dine produktstamdata ét sted.

*Hvis du har behov for at sende data på tværs af landegrænser, er GS1Trade Sync også svaret. GS1Trade Sync er en del af det globale GDSN-netværk, som gør muligt at sende data til blandt andet USA, Frankrig, Tyskland, England, Portugal, Finland, Sverige, Spanien, Holland og Belgien. Kæder som f.eks. Walmart, Rewe, Carrefour, Amazon, El Corte Inglés, ICA og Albert Heijn benytter netop dette til dataudveksling.

Hvis du skal sende data til udlandet, så klik på GDSN-ikonet nedenfor.

Healthcare

Ved salg af produkter som lægemidler og medicinsk udstyr kan du opleve, at dem du leverer produkter til gerne vil havde produktstamdata tilsendt elektronisk. Det betyder, at du skal skulle sende et sæt data til en region, et andet til en kommune og et tredje til en styrelse. Du kan i GS1Trade Sync registrere produktstamdata og få disse informationer sendt til alle relevante samarbejdspartnere samtidig.

Ved salg af medicinsk udstyr til USA skal du levere produktstamdata til databasen GUDID. Der skal du afgive oplysninger som f.eks. produktets UDI-DI, antal, produktbeskrivelse, serienummer etc. Dette er informationer, du kan registre som produktstamdata og sende elektronisk via GS1Trade Sync.

Ved salg af medicinsk udstyr til EU skal du levere produktstamdata til databasen EUDAMED. På sigt vil dette også være en proces, som GS1Trade Sync vil understøtte.

Styrelser, regioner og kommuner

Også den offentlige sektor bruger dine GS1Trade Sync data. Ernæringsdata for fødevarer bliver anvendt i kommuner og regioner til at sammensætte den helt rette kost til sårbare borgere, der skal have en hel bestemt mængde energi i maden. Det sker via kosternæringsprogrammer, der arbejder med GS1Trade Sync data.

Regionernes fælles strategi for forsyningslogistik har ligeledes planer om implementering af GDSN gennem GS1Trade Sync for bl.a. at sikre dataoplysninger om pakkestørrelse, som giver regionerne mulighed for at dimensionere på en mere optimal måde både på lagre, centrale depoter og afdelingsdepoter.

Region Midtjylland har i dag fokus på at få flere data om implantater ind i deres processer med GDSN, hvilket de øvrige regioner i Danmark følger tæt.

Datamodtagere i GS1Trade Sync

Er du nysgerrig på, hvilke virksomheder og offentlige instanser du kan sende data til i GS1Trade Sync? Få en oversigt og læs mere om de forskellige datamodtagere.

Kombinér vores services

GS1Trade Exact

GS1Trade Exact sikrer kvaliteten af jeres produktdata. Alle fysiske produkter bliver kontrolleret op mod de data, der er angivet i GS1Trade Sync.

Kvalitetssikret data for hele forsyningskæden.

GS1Trade Image

GS1Trade Image leverer professionelle marketing- og planogrambilleder, der lever op til gældende krav og grafiske retningslinjer.

Hvis du ønsker selv at tage dine egne produktbilleder, kan vi også hjælpe dig med at blive certificeret til dette.

Prisoversigt

Nedenfor kan du se priserne for GS1Trade Sync samt andre services fra GS1 Denmark.

Årlig omsætning i mio kr. ​(ex. moms)
Årsabonnement (kr. ​ex. moms)  
Oprettelse (kr. ex. moms)  
Fra 0 til og med 5
1.250,00 DKK
1.250,00 DKK
Over 5 til og med 10
2.500,00 DKK
2.500,00 DKK
Over 10 til og med 15
3.750,00 DKK
3.750,00 DKK
Over 15 til og med 20
5.000​,00 DKK
5.000​,00 DKK
Over 20 til og med 50
10.000,00 DKK
10.000,00 DKK
Over 50 til og med 100
15.000,00 DKK
15.000,00 DKK
Over 100 til og med 150
20.000,00 DKK
20.000,00 DKK
Over 150 til og med 200
25.000,00 DKK
25.000,00 DKK
Over 200 til og med 250
31.000,00 DKK
31.000,00 DKK
Over 250 til og med 300
37.000,00 DKK
37.000,00 DKK
Over 300 til og med 400
44.000,00 DKK
44.000,00 DKK
Over 400 til og med 500
51.000,00 DKK
51.000,00 DKK
Over 500 til og med 1.000
60.000,00 DKK
60.000,00 DKK
Over 1.000 til og med 5.000
80.000,00 DKK
80.000,00 DKK
Over 5.000​
100.000,00 DKK
100.000,00 DKK

GS1Trade Services

GS1Trade Sync

For at benytte GS1Trade Sync kræver det et årligt abonnement, samt et eller flere årlige forbrugsabonnementer.

Dit forbrug vil bliver opkrævet alt efter om du er Dataleverandør* eller Datamodtager.

Du kan læse om mere om betingelserne for brug af GS1Trade Sync her

*Hvis du ønsker at gøre brug af muligheden for at sende data til FDA (U.S. Food and Drug Administration) og GUDID (Global UDI Database), vil der blive tilføjet et ekstra årligt gebyr på 50.000 kr. ex. moms.

Abonnement

GS1Trade Sync abonnement

2.000 DKK / ÅR

GS1Trade Sync Solution Provider*

5.000 DKK / ÅR

*OBS: Kræver GS1Trade Sync abonnement.
Med dette tilvalg får du mulighed for at sende og modtage data på vegne af andre virksomheder, via din egen konto (GLN) i GS1Trade Sync. Dette betyder at du via en kommunikationskanal kan sende og/eller modtage data på vegne af andre, og at du dermed undgår at skulle vedligeholde en kommunikationskanal pr. virksomhed du assistere.

Dette kan eks. være hvis du assisterer andre virksomheder med at sende data fra deres interne applikationer (PIM / ERP / etc.) til GS1Trade sync, eller hvis du assisterer andre virksomheder med at vedligeholde deres hjemmeside / Web-Shop med den data de har registeret i GS1Trade Sync. Det forudsættes at der gives skriftligt tilsagn fra de virksomheder som du som Solution Provider skal kunne sende og/eller modtage data på vegne af.

Priser for dataleverandører

0 - 50 aktive GTINs

1.500 DKK / ÅR

51 - 100 aktive GTINs

2.750 DKK / ÅR

101 - 150 aktive GTINs

4.000 DKK / ÅR

151 - 200 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

201 - 300 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

301 - 400 aktive GTINs

9.000 DKK / ÅR

401 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 750 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

751 - 1.000 aktive GTINs

20.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

2.001 - 4.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

4.001 - 6.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

6.001 - 8.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

8.001 - 10.000 aktive GTINs

90.000 DKK / ÅR

10.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Priser for datamodtagere

0 - 100 aktive GTINs

5.000 DKK / ÅR

101 - 200 aktive GTINs

7.500 DKK / ÅR

201 - 500 aktive GTINs

10.000 DKK / ÅR

501 - 1.000 aktive GTINs

15.000 DKK / ÅR

1.001 - 2.500 aktive GTINs

25.000 DKK / ÅR

2.501 - 5.000 aktive GTINs

40.000 DKK / ÅR

5.001 - 10.000 aktive GTINs

50.000 DKK / ÅR

10.001 - 25.000 aktive GTINs

60.000 DKK / ÅR

25.001 - 50.000 aktive GTINs

70.000 DKK / ÅR

50.001 - 100.000 aktive GTINs

80.000 DKK / ÅR

100.000+ aktive GTINs

100.000 DKK / ÅR

Offentlig forskning og analyse*

25.000 DKK / ÅR

*Adgang til denne mulighed kan kun gives til instanser der er karakteriseret som offentlig virksomhed

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

GS1Trade Exact

For at benytte GS1Trade Exact kræver det et abonnement, hvorefter du vil blive afregnet afhængig af dit forbrug af servicen.

Abonnement

GS1Trade Exact abonnement

300 DKK / ÅR

Services

Produktoprettelse og kvalitetstjek

600,00 DKK

- Ekspreshåndtering

600,00 DKK

Produkt kvalitetstjek

325,00 DKK

- Ekspreshåndtering

325,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fil

160,00 DKK

- Ekspreshåndtering

160,00 DKK

Label kvalitetstjek - Fysisk produkt

320,00 DKK

- Ekspreshåndtering

320,00 DKK

Tillæg ved fejl - (Produkt- og Label kvalitetstjek)

160,00 DKK

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

GS1Trade Image

For at benytte GS1Trade Image kræver det et abonnement, hvorefter du vil blive afregnet afhængig af dit forbrug af servicen.

Abonnement

GS1Trade Image abonnement

300 DKK / ÅR

Services

Billedpakke Image Standardpakke

300,00 DKK

Ekspreshåndtering Image Standard

300,00 DKK

Grafisk efterbehandling

160,00 DKK

Miljøbilleder, kategori 1

575,00 DKK

- Ekspreshåndtering

575,00 DKK

Miljøbilleder, kategori 2

885,00 DKK

- Ekspreshåndtering

885,00 DKK

Miljøbilleder, kategori 3

Efter aftale

- Ekspreshåndtering

Ikke muligt

CGI - (første billede, frontshot)

755,00 DKK

CGI - (alle efterfølgende billeder)

475,00 DKK

- Ekspreshåndtering CGI

755,00 DKK

- Ekspreshåndtering efterfølgende CGI billede (pr. stk.)

475,00 DKK

Certificering

Certificering: Få mulighed for selv at kunne uploade godkendte billeder jf. GS1 standarden

8.000 DKK

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

GS1Trade Transact

For at benytte GS1Trade Transact skal du vælge, hvilken integrationsløsning, der fungerer bedst til dit økonomisystem. Begge dele afregnes via et abonnement. Derefter afregnes du afhængig af forbrug.

Abonnement

GS1Trade Transact oprettelse

2.500 DKK

GS1Trade Transact abonnement

3.000 DKK / ÅR

Pris pr. dokument

2,00 DKK

Tillægspris pr. VANS dokument

2,00 DKK

Tilslutning af nye partnere
- Den første partner er inkluderet i oprettelse

1.000 DKK

Plug-in til E-conomic

Plugin til e-conomic abonnement

3.000 DKK / ÅR

Plug-in til Tracezilla

Plugin til Tracezilla abonnement

4.800 DKK / ÅR

Plug-in til Visma.net

Plugin til Visma.net abonnement

4.800 DKK / ÅR

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Kom i gang med GS1Trade Sync

For at komme i gang med GS1Trade Sync skal din virksomhed være medlem af GS1 Denmark. Er du i forvejen GS1-medlem, gå direkte til Mit GS1 og bestil.

Et medlemskab giver dig nemlig et unikt nummer – kaldet GS1-virksomhedspræfiks – som du skal bruge til at generere dine globale unikke identifikationsnumre.

Bliv medlem
arrow-right-circle
Bestil på Mit GS1
arrow-right-circle

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan hænger GS1Trade Sync sammen med GDSN?

Fire gange årligt opdateres GDSN, som er den standard GS1Trade Sync-platformen er baseret på.

På siden om teknisk dokumentation kan du finde den senest opdaterede danske dokumentation, som dækker over de felter vi primært benytter på det danske marked.

Hvem modtager min produktdata?

Du kan levere data til en række virksomheder i detailhandelen og foodservicesektoren via GDSN.

Hvordan opretter jeg produkter i GS1Trade Sync?

Vi hjælper dig, uanset om du er nybegynder eller har brug for hjælp til mere avancerede funktioner. Dit medlemskab giver dig nemlig automatisk adgang til gratis online-undervisning med vores konsulenter, som er specialister i GS1Trade Sync. Samtidig tilbyder vi dig også månedlige servicemeddelelser om nye funktioner og nemme måder at gå til databasen på.

Læs mere her.

Kan jeg bruge GS1Trade Sync i kombination med andre services? 

Ja. Faktisk så kræver flere af vores services, at du har oprettet dine produkter i GS1Trade Sync.

Har du det, kan du med fordel også benytte dig af GS1Trade Exact (kvalitetsikring af produktstamdata) og GS1Trade Image (produktbilleder). På den måde får du mest ud af dit medlemskab.

GS1 Stories - Sådan bruger andre GS1Trade Sync

Vi sidder klar med rådgivning

Har du endnu ikke adgang til GS1Trade Sync eller har du spørgsmål til servicen, anbefaler vi, at du kontakter vores trænede rådgivere, som sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: gs1tradesync@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
+45 39 16 90 17
Nikolaj Brink Laursen
Member Relations Manager
+45 39 16 90 23