The Global Language of Business
Brugervejledning til GS1Trade Sync - oprettelse af produkter

Vejledningen nedenfor vil tage dig igennem oprettelsesprocessen, af dine produkter i GS1 Trade Sync fra A til Z. Vi håber, at du syntes den giver mening. Får du brug for hjælp undervejs, er vi ikke mere end et opkald væk. God fornøjelse og arbejdslyst.


Start ved at oprette et produkt i GS1Trade Sync.

1.   Login i systemet

Angiv e-mailadresse og password.

GS1_Trade_Sync_login
Billede af login på GS1 Trade Sync

2.  GS1Trade Sync brugervejledning i ”Opret et produkt del 1”

Vælg ’Nyt produkt’ i Produktoversigten.

I vinduet, der åbner, indtaster du:

1. GTIN (Stregkode) - husk foranstillede 0’er så du i alt har 14 cifre.

2. Beskrivelse af enhed (start altid med den mindste enhed = basisenheden).

3. Landekode for Target Market – (det land du skal sælge produktet inden for).

4. Privat (til specifikke datamodtagere) eller public (til alle datamodtagere).

5. Svar Ja eller Nej til om dit produkt er mængdevariabelt.

GS1_Trade_Sync_indtast grundlæggende_data

Tryk ’Næste’ nederst på skærmen i højre hjørne.

I det nye vindue klikker du på feltet, så du kan vælge GPC-kode for dit produkt.

GS1 Trade Sync indtast yderligere data


Søg i feltet og vælg ved at klikke af i den runde ring og gem.

GS1 Trade Sync GPC Global Produkt Kode


Husk at vælge den korrekte GPC-kode til dine produkter, så du sikrer, at du får udfyldt de korrekte felter. GPC-koden bestemmer, hvilke felter du som minimum skal udfylde for dine produkter.

GS1 Trade Sync yderligere data GDSN


Hvis du er enig, tryk ’Næste’ nederst til højre på siden.

Nu får du en bekræftelse på det, du har angivet. Hvis du trykker ’Opret produkt’ nederst, er produktet gemt.

GS1 Trade Sync Bekræftelse opret produkt

3. Anden del af oprettelsen

Nu åbner 2. del af produktoprettelsen. Alt efter hvilken GPC-kode du har valgt, vil de krævede moduler vises på siden.

GS1 Trade Sync anden del oprettelse
GS1 Trade Sync anden del oprettelse guide


Du kan gå de røde moduler til venstre igennem, eller du kan klikke på hver fejl i tjeklisten til
højre og blive vist direkte til det felt eller den gruppe, der mangler data.

GS1 Trade Sync anden del guide


Systemet gemmer automatisk, men det kan være en god idé at trykke ’Gem’, når du har været igennem alle felter.

4. Opret kolli/emballageenhed

Når du er færdig med at taste data til basisenheden, og du har flere niveauer, fx et kolli, trykker du på ’Opret næste pakkeniveau.

GS1 Trade Sync Opret kolli emballageenhed

Gennemgå oprettelsen af din kollienhed på samme måde, som du gjorde ved oprettelsen af basisenheden.

Når du er færdig med dit hele dit pakke hierarki, publicerer du produktet ved at trykke på ’Publicer’ i nederste højre hjørne.

GS1 Trade Sync Opret kolli emballageenhed publicer

Bekræft publiceringen i nederst højre hjørne.

GS1 Trade Sync Opret kolli emballageenhed publicer

5. Gode ting at vide om Produkthoved

GS1 Trade Sync Produkthoved


Øverst kan du se GTIN på det produkt, du er ved at oprette, hvilket land det er til, hvilken datamodtager du er ved at oprette til (Public eller Privat), Varens Navn, Varemærke og jeres interne varenummer/leverandørvarenummer. Du kan også se om produktet har været kvalitetstjekket hos GS1Trade Exact.

Kladde betyder, at du er i gang med at oprette eller redigere et produkt.

GS1 Trade Sync Produkthoved Exporter


Du kan eksportere dine data ud i PDF (komplet udtræk på alle indtastede informationer) eller ud i et produktdatablad (1-sides visning af dit produkt med bl.a. billede og varetekster).

Du kan oprette næste pakkeniveau.

6. Gode ting at vide om fanen Status (sletning/lukning af produkt)

Her kan du udmelde eller sætte en slettedato ind på dit produkt. Du bruger kun ’Dato for sletning’, hvis dit produkt ikke har været i handel. Vælg dags dato eller en dato ud i fremtiden, gem og publicér ændringen. Husk at gøre det på alle de enheder i hierarkiet, der skal lukkes/slettes.

GS1 Trade Sync Fanen Status sletning sukning af produkt

7. Hjælpetekster

Til hvert felt er der en hjælpetekst, som man kan klikke på og få hjælp til at udfylde feltet rigtigt. I nogle hjælpetekster er der tilknyttet en lille guide, som yderligere hjælper til at få feltet udfyldt rigtigt. Klik på ’Hjælp’ for at åbne hjælpeteksten.

GS1 Trade Sync Hjælpetekster

8. Gode ting at vide om Basisoplysninger

Under Basisoplysninger finder du nogle af de oplysninger, du indtastede, da du oprettede 1. del. Herudover finder du også:

9. Produktstatus

GS1 Trade Sync Produktstatus

OBS: Felterne Faktureringsenhed og Bestillingsenhed vil være røde, indtil der er angivet ’Ja’ til mindst en enhed i hierarkiet (typisk på kolliniveau).

10. Internt varenummer angives som herunder

Der kan angives flere, så du f.eks. også kan angive datamodtagerens nummer. Klik blot på ’Tilføj en anden gruppe’.

GS1_Trade_Sync_Internt_varenummer

11. Du kan angive oplysninger om varemærkeejer – private label

GS1_Trade_Sync_oplysninger_om_varemærkeejer_private_label

12. Display/salgsklar emballage oplysninger

GS1_Trade_Sync_Display_salgsklar_emballage_oplysninger

13. Oplysninger om producenten

GS1_Trade_Sync_Oplysninger_om_producenten

14. Kontaktoplysninger, som er angivet på produktets etiket

Ifølge 1169-forordningen skal man på fødevarer angive kontaktinformation til forbrugerne. Herunder er forskellige muligheder. Husk kun at angive det, der er trykt på produktets emballage.

GS1_Trade_Sync_Kontaktoplysninger_angivet_på_produktets_etiket
GS1_Trade_Sync_Kontaktoplysninger_angivet_på_produktets_etiket

15. Oplysninger om handelskanal

Du kan her angive, om dit produkt sælges i en eller flere forskellige brancher, fx apotek og detail.

GS1_Trade_Sync_Oplysninger_om_handelskanal

16. Publikationsstatus

I din produktoversigt vil du møde 5 forskellige publikationsstatusser for dine produkter

GS1_Trade_Sync_Publikationsstatus

Kladde kan betyde to ting = 1) Produktet er ved at blive oprettet og har aldrig været publiceret 2) Produktet har været publiceret, men der er foretaget en ændring i produktet, som ikke er blevet genpubliceret. Det betyder altså, at der kan ligge 2 versioner af samme enhed med forskellig publikationsstatus. Når den opdaterede kladdeversion publiceres, vil der kun ligge én version.

Live betyder, at enheden er publiceret/frigivet til dine kunder.

Publiceret betyder, at enheden er publiceret/frigivet til dine kunder.

Den øverste enhed i et pakkehierarki vil altid have status Publiceret. Alle underniveauer vil have status Live.

Har du stadig brug for hjælp? Så tag fat i GS1 Denmarks support team. Vi står altid klar til at hjælpe.

Læs vejledning her

arrow-right-circle
Download PDF

Har du stadig brug for hjælp? Så tag fat i GS1 Denmarks support team. Vi står altid klar til at hjælpe.

Brug for hjælp?
+45 39 27 85 27
info@gs1.dk

Brugervejledning til GS1Trade Sync - oprettelse af produkter

Indholdsfortegnelse

Nyeste vejledninger

|
6
 min
Vejledning til UDI og Basic UDI-DI
Overblik over hvordan du danner UDI og Basic UDI-DI.
This is some text inside of a div block.
|
5
 min
Kom godt i gang med GS1Trade Transact EDI løsning
Se hvordan EDI løsningen skaber værdi for dig.
This is some text inside of a div block.
|
5
 min
Stregkoder for begyndere: Brugervejledning til stregkoder, der kan scannes hver gang
Kom godt fra start. Dan dine stregkoder korrekt første gang.
This is some text inside of a div block.