The Global Language of Business

GS1 Denmark ændrer vilkår og priser pr. 01.01.2024. Læs mere her

Nysgerrig på de nye priser og medlemsbetingelser pr. 1. januar 2024? Læs mere her

OBS: mandag d. 18. september og tirsdag d. 19. september til kl. 12 kan vi kun kontaktes på mail info@gs1.dk, grundet et eksternt arrangement

Transport og logistik

GS1-standarder optimerer processerne omkring vareafsendelse og -modtagelse, transportstyring, lagerstyring og procedurer ved grænseovergange. Forsendelser af varer kommer ind fra fabrikker eller lagre og går til butikker, restauranter eller hospitaler.

Når dine produkter er påført en GS1-standard, såsom GTIN, pallelabel eller UDI, er de sporbare og transparente, uanset hvor i verden de befinder sig, og i hvilken sammenhæng de skal bruges.

Hvordan kan GS1-standarder bruges i transport- og logistikbranchen?

Vareafsendelse og - modtagelse

Forsendelser af varer kommer ind fra fabrikker eller lagre og sendes videre til butikker, restauranter eller hospitaler.

Derfor har du brug for GS1-mærkninger til at sikrer effektive og præcise forsendelses- og modtagelsesprocesser, identificere produkter og dele handelsoplysninger med dine handelspartnere.

Transportstyring

Du kan forenkle den komplekse verden af ​​transportstyring ved at bruge vores standarder - især vores standard 'Logistic Interoperability Model (LIM), som sørger for at alle, der er involveret i transport- og leveringsprocessen, med at dele oplysninger og arbejde sammen.

Lagerstyring

Med GS1-mærkning bliver styringen af ​​ind- og udgående produkter mere effektiv, og sporbarheden sikrer, at lageroplysningerne er præcise og rettidige. Samtidig kan du nemt reducere og øge lagerbeholdningen eller optimere bundtning af leverancer, uden manuelle fejl og spildte ressourcer.

Asset management

Det kan være udfordrende at holde styr på transport- og logistikudstyr, især når hvis loggen skal opdateres manuelt. Vores standarder identificerer ikke kun enkelte stykker udstyr, men sporer dem også på tværs af forskellige steder for at sikre, at de er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Procedurer ved grænseovergange

Enhver importeret container eller palle kan potentielt true forbrugernes sikkerhed på grund af forfalskning, smugling, angreb eller terrorisme.

Vores standarder giver oplysninger om dine produkter fra hvert enkelt led i forsyningskæden, således at grænseembedsmænd nemt kan tage stilling til hvad der skal ske med din forsendelse.

Hvordan kan GS1's services bruges og kombineres?

GTIN og GLN udgør den unikke identifikation som i samspil med datadeling - og valideringsservices GS1Trade Sync, GS1Trade Exact og GS1Trade Image sikrer at dine produkter glider gennem forsyningskæden med stamdata, billeder og et unikt produktnummer tilknyttet.

Tilkobler du vores EDI-service GS1Trade Transact sikrer vi nem digital ordremodtagelse og fakturaafsendelse til offtentlige og private handelspartnere.

Identifikation
GS1-identifikationsnumre som GLN, UDI-DI, SSCC, EAN, GS1-128, GS1 Datamatrix, IFT og EPC/RFID er unikke, globale identifikationer af produkter, paller, forsendelser og steder gennem hele forsyningskæden.
Datadeling
Udveksling af lovpligtige produktstamdata og billeder, hvor data er samlet ét sted til brug for handelspartnere.
EDI
Brugervenlig modtagelse af ordrer og afsendelse af dokumenter til private og offentlige samarbejdspartnere, enten integreret i eget økonomisystem eller som online-løsning.
Datakvalitet
Kvalitetskontrol af stamdata på fysiske produkter til brug ved datadeling. Produktoprettelse samt produktbilleder i globale standarder og kvalitet til planogram, webshop og markedsføring.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
GS1 Stories

Vi sidder klar med rådgivning

Har du spørgsmål til, hvordan du kan bruge GS1-standarder og -services i transport- og logistiksektoren, anbefaler vi, at du kontakter os. Vi sidder klar til at guide dig godt igennem processen.

Vi har åbent for henvendelse:

Mandag til torsdag: kl. 08:30 til kl. 15:30
Fredag: kl. 09:00 til kl. 15:00

+45 39 27 85 27

Eller på mail: info@gs1.dk

Morten Buch
COO / Head of Retail
+45 39 16 90 17